当社はマルハニチログループの一員として、グループの原点である漁業、クロマグロの養殖、冷凍水産物や農産物の買付・販売、調味料や乾燥食品の加工・販売など、幅広い事業展開により、「食を通して健康文化を創造し、社会に貢献」という当社の企業理念を実践しております。
特に漁業におきましては、日本のリーディングカンパニーとして、日本近海はもとより世界の漁場で、厳しくかつ持続可能に適切に管理された貴重な天然資源を漁獲し、良質で健康的な食材として、日本を含めた世界市場に販売しております。
近年、良質なたんぱく質である魚食ニーズが世界的に高まり、各国で激しい水産資源の争奪戦が繰り広げられています。当社は資源国での合弁会社や国内での地域密着型の漁業推進により、持続可能な資源アクセスを強化するとともに、それぞれの地域での水産業の活性化に貢献しております。また、海域毎に設置されている漁業管理機関による規制や資源国の施策に基づく資源管理の徹底、国際的漁業認証取得への挑戦、地球温暖化への対応など、海洋環境の保全をもたらす取組を通じて、次の世代に「海の豊かさ」をつないで参ります。
漁獲による天然水産物に加え、4県5事業所の自社養殖場より供給される養殖クロマグロ、冷凍農水産物、調味料、乾燥食品を皆様に提供することを通じて、豊かなくらしとしあわせに貢献してまいりますので、今後とも一層のお引き立てを賜りますよう、よろしくお願いいたします。
代表取締役社長
As a member of the Maruha Nichiro Group, we practice our corporate philosophy of “contributing to society by promoting healthy habits through food” by developing a wide range of businesses, including the Group’s original fishing business, bluefin tuna farming, purchasing and selling frozen marine and agricultural products, and processing and selling seasonings and dried foods.
In particular, as a leading company in the fishing industry in Japan, we catch valuable natural resources that are rigorously and sustainably managed in Japan coastal waters as well as in fishing grounds around the world, and sell them as high-quality, healthy foodstuffs to the global market.
In recent years, needs for fish as a high-quality source of protein have been rising worldwide, and countries are engaged in a fierce competition for marine resources. Through joint ventures in resource-rich countries and the promotion of community-based fishing in Japan, we are strengthening sustainable access to resources and contributing to the revitalization of the fishing industry in each region. We will also strive to pass on the bounty of the ocean to the next generation through efforts that help preserve the marine environment, such as managing resources in accordance with the rules of regional fishing management organizations and policies laid out by resource-rich countries, acquiring international fishing certifications, and responding to global warming.
In addition to natural marine products from our catches, we will also contribute to the enrichment of people’s lives by providing our customers with cultured bluefin tuna, frozen agricultural and marine products, seasonings, and dried foods from our own farms in five locations in four prefectures in Japan.
President Osamu Momiyama